Snart möjligt att följa undervisningen på distans för att minska smittan

På grund av coronavirusets utbredning vidtar Göteborgs universitet ett antal åtgärder för att minska smittspridningen. På institutionen för litteratur, idéhistoria och religion kommer du som student att kunna följa undervisningen på distans om du inte kan eller vill närvara fysiskt.

Under vecka 12 kommer vi successivt att börja erbjuda studenter att följa föreläsningar och seminarier via länk i stället för fysisk närvaro. Detta för att studenter som är oroliga för att själva bli smittade, eller vill bidra till att försöka minska smittspridningen, ska kunna hänga med i undervisningen utan att behöva ta sig till Humanisten.

Mer information kommer att dyka upp vid respektive kurstillfälle i Canvas.

Observera att studenter och medarbetare med förkylningssymptom fortsatt ska stanna hemma.

Undviker traditionella tentor

Vi ställer för närvarande också om verksamheten för att undvika traditionella tentor i tentasalen på Viktoriagatan. Vi kan därför komma att med kort varsel byta tentamensform till exempelvis en hemtenta, även om denna examinationsform inte är angiven i kursplanen.