Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Arbetsmiljö

Institutionens arbete med arbetsmiljöfrågor omfattar

  • den fysiska arbetsmiljön
  • den organisatoriska och sociala arbetsmiljön
     

Institutionen bedriver ett systematiskt arbetsmiljöarbete för att skapa en god arbetsmiljö, vilket inbegriper återkommande arbetsmiljöronder och personalmöten där arbetsmiljöfrågor tas upp och diskuteras.

Institutionen följer riktlinjer och rutiner för arbetsmiljöarbetet vid Göteborgs universitet och Humanistiska fakulteten, samt de mål och åtgärder inom arbetsmiljöområdet som finns i institutionens egna handlings- och verksamhetsplaner i linje med Vision 2020.

Institutionens rutiner kring arbetsmiljön finns samlade i följande dokument:

Rutiner och årscykel för det systematiska arbetsmiljöarbetet (PDF, öppnas i nytt fönster)

 

Under våren 2016 genomfördes en arbetsmiljöenkät på institutionen.

Resultat arbetsmiljöenkät 2016 (PDF, öppnas i nytt fönster)

Här finns resultatet av de arbetsmiljöenkäterna 2015 och 2014:

Resultat arbetsmiljöenkät 2015 (PDF, öppnas i nytt fönster)

Resultat arbetsmiljöenkät 2014 (PDF, öppnas i nytt fönster)

 

Alla eventuella incidenter, tillbud, skador och andra avvikelser relaterade till arbetsmiljö ska rapporteras in i GURIA, Göteborgs universitets nya stödsystem för riskanalyser/bedömningar, incident- och avvikelserapportering.

Kontaktinformation

Rosmari Lillas, arbetsmiljöombud

Box 200, 405 30 Göteborg

Telefon:
031-786 5316

Studentarbetsmiljöombud

Om du som student har synpunkter på arbetsmiljön kan du vända dig till institutionens studentarbetsmiljöombud: Jonatan Palmblad, e-post: gusjonatpa@student.gu.se.

Sidansvarig: Elin Widfeldt|Sidan uppdaterades: 2016-08-26
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?