Öppen föreläsning om #metoo med Alexandra Pascalidou

Tisdagen den 20 november gästas Humanistiska fakulteten vid Göteborgs universitet av författaren Alexandra Pascalidou, som berättar om sitt arbete med antologin Me too – Så går vi vidare. Röster, redskap och råd.

Seminariet heter Me too och kampen om sanningen och är öppet för alla intresserade.

porträtt alexandra pascalidouAntologin, som Alexandra Pascalidou är huvudredaktör för, gavs ut i december 2017 med syftet att hålla igång debatten om övergrepp och sexuellt våld över en längre tid. I boken finns berättelser från bland annat poliser, jurister och politiker, och även anonyma röster.

Alexandra Pascalidous seminarium ingår i kursen Life writing, som handlar om biografiska berättelser och ges inom ämnet litteraturvetenskap. Seminariet är öppet för allmänheten men det finns ett begränsat antal platser, kursdeltagare har företräde. Moderator är Cecilia Pettersson, lektor i litteraturvetenskap.

Seminariet samfinansieras av institutionen för litteratur, idéhistoria och religion och institutionen för historiska studier.

Me too och kampen om sanningen
Tid: Tisdagen den 20 november, 15.15–17.00.
Plats: Lilla Hörsalen, Humanisten, Lundgrensgatan 1B (hållplats Korsvägen)

Bild: Thron Ullberg