Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Avhandlingar Religionsvetenskap och teologi

  • Näsström, Britt-Mari. O mother of the gods and men: some aspects of the religious thoughts in emperor Julian's discourse on the mother of the gods. 1986.
  • Katz, Marc J. The Children of Assi. The Transference of Religious Traditions and Communal Inclusion in Banaras. 1993.
  • Ghomi, Haideh. The Frangrance of the Rose. The transmission of the religion, culture anf tradition through the translation of Persian poetry. 1993.
  • Slavik, Jan. Basic patterns of colour symbolism in Mahayana Buddhism. 1994.
  • Olsson, Ulla. Vem är hjälte? Iranska traditioner i tidiga furstespeglar och Jalal al-Din Rumis Masnavi. 1995.
  • Carlsson, Bo Göran. Religion, kultur och manlig homosexualitet. En emancipatorisk studie. 1996.
  • Corsten, Angela. Påven i spegellandet. Påvens ämbetsutövning via pressen, undersökt med hjälp av ett historiskt exempel: Pius XII och Johannes XXIII i svenska och tyska tidningar 1958. 1996.
  • Pettersson, Gerd. Finn and the Fían. Reflections of Ancient Celtic Myth and Institutions in Early and Medieval Ireland. 1999.
  • Claesson, Bo. Erfarenhet, tro, handling - En kontextuell studie av samhällsuppfattningen i Edward Schillebeeckx senare kristologi. 2000.
  • Larsson, Göran. Ibn Garcia´s Shucubiyya Letter. Group Identity and Rulership Ideology in Medieval al-Andalus. 2000.
  • Andersson, Daniel. The Virgin and the Dead -The Virgin of Guadalupe and the Day of the Dead in the Construction of Mexican Identities. 2001.
  • Peste, Jonathan. The Poimandres Group in Corpus Hermeticum - Myth, Mysticism and Gnosis in Late Antiquity. 2002.
  • Gunnarsson, Håkan. Mystical Realism in the Early Theology of Gregory Palamas. 2002.
  • Cavallin, Clemens. The Efficacy of Sacrifice. 2002.
  • Berntson, Martin. Klostren och Reformationen. 2003.
  • Bogdan, Henrik. From Darkness to Light - Western Esoteric Rituals of Initiation. 2003.
  • Inghammar, Helena. Från Moderhuset till Domkyrkan. Upptagning, invigning och vigning av diakoner och diakonissor i Svenska kyrkan 1855-1999. 2005.
  • Kimmel, Monica. Interpreting Mysticism. An evaluation of Steven T. Katz's argument against a common core in mysticism and mystical experience. 2008.
  • Hägerland, Tobias. Jesus and the Forgiveness of Sins. An Aspect of His Prophetic Mission. 2009.
  • Sardella, Ferdinando. Bhaktisiddhanta Sarasvati. The Context and Significance of a Modern Hindu Personalist. 2010.
  • Samuelsson, Gunnar. Crucifixion in Antiquity: An Inquiry into the Background of the New Testament Terminology of Crucifixion. 2010.
  • Alvstad, Erik. Reading the Dream Text: A Nexus between Dreams and Texts in the Rabbinic Literature of Late Antiquity. 2010.
  • Walser, Georg. Jeremiah: A Translation and Commentary on Jeremiah in Codex Vaticamus. 2010.
  • Fahlén, Marie. Jesusbilden i samtiden: Ungdomars receptioner av nio samtida Kristusbilder. 2010.
  • Aldrin, Viktor. Prayer in Peasant Communities: Ideals and Practices of Prayer in the Late Medieval Ecclesiastical Province of Uppsala, Sweden. 2010.
  • Enstedt, Daniel. Detta är min kropp: Kristen tro, sexualitet och samlevnad. 2011.
  • Leander, Hans. Discourses of Empire: The Gospel of Mark from a Postcolonial Perspective. 2011.
  • Anna Tessmann, On the Good Faith. A Fourfold Discursive Construction of Zoroastrianism in Contemporary Russia. 2012.
  • Rosmari Lillas, Hendiadys in the Hebrew Bible. An Investigation of the Applications of the Term. 2012.
  • Wilhelm Kardemark, När livet tar rätt form: om människosyn i svenska hälsotidskrifter 1910-13 och 2009. 2013.
  • Jessica Moberg, Piety, Intimacy and Mobility: A Case Study of Charismatic Christianity in Present-Day Stockholm. 2013.
  • Simon Sorgenfrei, American Dervish: Making Mevlevism in the United States of America. 2013.
  • Anne Ross Solberg, The Mahdi Wears Armani: An Analysis of the Harun Yahya enterprise. 2013.
  • Hans Geir Aasmundsen, Pentecostalism, Globalisation and Society in Contemporary Argentina. 2014.
  • Ann af Burén, Living Simultaneity: On Religion among Semi-Secular Swedes. 2015.
  • Jørgen Thaarup, Kristendommens Morgenstjerne. Konvergerende teologiske træk med baggrund i østlig tradition hos John Wesley og NFS Grundtvig. 2016.
  • Christian Giudice, Occultism and Traditionalism: Arturo Reghini and the Anti-Modern Reaction in early Twentieth-Century Italy. 2016.
  • Peter Carlsson, Teologi som kritik. Graham Ward och den postsekulära hermeneutiken. 2017.
  • Mårten Björk: Life Outside Life: The Politics of Immortality, 1914-1945. 2018.
  • Giulia Giubergia: The making of martyrs. Uprising, Cultural Sacralization, and Death in Downtown Cairo after 2011. 2018.
  • Sanja Nilsson: Performing Perfectly. Presentations of Childhood in Knutby Filadelfia Before and After the Dissolution of the Congregation. 2019.
  • Johanna Andersson: Den nödvändiga manligheten. Om maskulinitet som soteriologisk signifikant i den svenska debatten om prästämbete och kön. 2019.
Sidansvarig: Elin Widfeldt|Sidan uppdaterades: 2019-09-17
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://lir.gu.se/forskning/publikationer/avhandlingar/religionsvetenskap-teologi/
Utskriftsdatum: 2020-06-06